Fully Responsive Theme
Resize your Browser to see the Effect
Parallax Effect
Scroll and Notice the Header Image

Fly Romania si-a cerut falimentul – aproape 5000 de pagubiti raman cu buza umflata

E oficial: Fly Romania si-a cerut intrarea in faliment.

Scenariul pe care portalul nostru l-a mai prezentat, acela ca firma Necessair Consulting, care detine marca Fly Romania – operator aerian, isi va cere fie falimentul fie va intra in insolventa, se confirma.

Pe data de 8 august 2014, prin dosarul 27358/3/2014, Necessair Consulting SRL, in calitate de debitor, si-a cerut intrarea in FALIMENT, conform articolului 27, aliniat 5 din Legea 85 / 2006. Prima sedinta de judecata va avea loc pe 3 septembrie 2014.

Conform datelor oficiale, pana in prezent exista aproximativ 4900 de persoane care au cumparat bilete de avion cu compania Fly Romania. Zborurile au fost anulate iar marea majoritate a pagubitilor nu si-au primit inapoi nici macar contravaloarea biletelor achitate, fara a mai intra in discutie compensatii materiale, nici macar pentru cei cativa pasageri care au fost rerutati si au zburat cu alte companii si au avut costuri suplimentare.

Numarul pagubitilor care au reusit sa isi recupereze contravaloarea biletelor si eventuale compensatii partiale, calculate “dupa ureche”, nu este cunoscut oficial. Din declaratiile pagubitilor postate pe grupul de Facebook “Don’t Fly Romania”, exista in jur de 10-15 persoane care au resuit sa isi recupereze banii: cativa cetateni romani cu domiciliul in Romania si cativa cetateni care au achitat biletele cu card bancar in Spania si au reusit sa obtina inapoi banii de la banca sau macar promisiunea ca vor fi despagubiti in termen de 30 de zile.

Cat despre Fly Romania / Necessair Consulting, practicile deja cunoscute de a nu rapsunde la telefon sau la email, dar de a suna pentru a ameninta voalat sau direct pagubitii mai vocali, au fost completate cu un program la sediu, cu publicul, restrans la doua zile pe saptamana cu intervale orare clar stabilite.

Din informatiile pe care le detinem, pana la acest moment, nici o autoritate a statului nu s-a autosesizat in cazul acestei inselatorii de proportii. In afara catorva declaratii publice ale lui Marius Dunca, şeful Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului, care a spus ca ANPC a declansat o ancheta in cazul Fly Romania, nici o alta institutie a statului nu a facut vreo declaratie oficiala, chiar daca exista plangeri si sesizari inregistrate si la politie si la unele parchete.

In ceea ce priveste pagubitii, in Spania si Italia acestia s-au organizat in grupuri de actiune si au depus plangeri la politie, banci si la organele de protectie a consumatorului. Pe instantele din Romania, apar doar trei procese civile intentate de pagubiti, doua in Bucuresti si unul la Tulcea.

Mai exista si o alta serie de pagubiti. Nici identitatea si numarul acestora nu sunt cunoscute oficial. Din datele existente este vorba in primul rand de statul roman, caruia i se adauga omul de afaceri Ovidiu Tender, care detine compania aeriana Ten Airways, ce ar fi trebuit sa efectueze cursele Fly Romania, Tender afirmand oficial ca prejudiciile financiare sunt de 400 de mii de euro in ceea ce il priveste plus prejudicii de imagine. Acestora li se adauga si companiile care au prestat servicii pentru Fly Romania, cum sunt WizzAir, Tarom, Air Bucharest sau Aeroportul International Otopeni si Aeroportul Tulcea.

Tot ceea ce primesc pagubitii Fly Romania, care inrosesc degeaba telefoanele companiei si inunda cu sute de emailuri zilnic casutele de email ale angajatilor Fly Romania, sunt mesaje cu scuze si cu promisiuni. Promisiuni cu un continut vag care nu precizeaza, individual, o data anume la care le vor fi rambursati banii, in functie de cazul fiecarui pagubit in parte, asa cum prevede Regulamentul Comisiei Europene 261 din 2004.

10561735_10204629901656681_8283105280575050900_n

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>