Fully Responsive Theme
Resize your Browser to see the Effect
Parallax Effect
Scroll and Notice the Header Image

Ministrul Fenechiu, dezinteresat sa apere interesele ministerului

Pândit de spectrul remanierii, după eșecul răsunător privind privatizarea CFR Marfă și conflictul cu transportatorii ruiteri, ministrul transporturilor, Relu Fenechiu, face ultimele jocuri, favorizând o companie aeriană privată în detrimentul Aeroportului Internațional Timișoara, acolo unde chiar statul român este acționar. Gestul său pare cel puțin ciudat, atâta timp cât Fenechiu ar trebui să apere interesele statului român și să ajute aeroportul să colecteze datoriile pe care compania Carpatair le are către acesta.

Se pare însă că lobby-ul ruso-elvețian și influența lui Nicolae Petrov, CEO al Carpatair, l-au sedus pe ministrul transporturilor. Astfel, în cursul săptămânii trecute atât postul TV Antena 3 cât și oficiosul PDL “Evenimentul zilei”, au lansat o furibundă campanie de presă împotriva aeroportului din Timișoara și a companiei private Wizz Air dar și atacuri la persoana lui Daniel Idolu, director al aeroportului timișorean.

Chiar dacă toate facturile, precum și controalele corpului de control din Ministerul Transporturilor și controalele Curții de Conturi nu au găsit nereguli flagrante ale managementului aeroportului, presiunile și dezinformarile prin presă au continuat. Culmea este că până și ministrul transporturilor a avut o poziție cel puțin ambiguă în acest caz.

Din respect pentru o informare corectă, redăm mai jos punctul de vedere al conducerii Aeroportului Timișoara vizavi de acuzele nefondate carese aduc într-unul dintre materialele de presă, aparute  în Evenimentul Zilei.

Dreptul la replica adresat de către conducerea Aeroportului Internațional Timișoara către ziarul Evenimentul zilei se află publicat pe pagina de internet a aeroportului timișorean, www.aerotim.ro, unde poate fi citit so downloadat in format PDF.

Va prezentam pozitia Aeroportului International Timisoara vizavi de atacurile mediatice de la postul TV Antena 3 si din ziarul Evenimentul zilei, drepturi la replica preluate de catre portalul nostru de pe pagina de internet a aeroportului.

 

Drept la replica – Evenimentul Zilei – 28.05.2013

 

 

Referitor la: Articolul publicat de Evenimentul Zilei in data de 28.05.2013 – “Aeroportul Timisoara plateste pagube de 10,5 milioane de euro

 

 

 

Dorim sa va aducem la cunostiinta faptul ca articolul mai sus mentionat contine informatii incomplete si eronate.

Prin prezenta, va rugam sa publicati punctul nostru de vedere integral si fara sa fie alterat, trunchiat, reformulat ori modificat.

 

 

1.      In ceea ce priveste chiar titlul articolului “Aeroportul Timisoara plateste pagube de 10,5 milioane de euro” – acesta este total eronat!  Va rugam sa observati ca SC Carpatair SA a formulat o actiune in despagubiri, insa dosarul este in faza incipienta pe rolul instantelor judecatoresti iar dumneavoastra o prezentati ca fiind o certitudine, bazata pe o sentinta definitiva si irevocabila!

 

Faptul ca SC Carpatair SA formuleaza actiuni in instanta si incearca sa influenteze aceste dosare pe rol prin intermediul presei scrise, nu ar trebui incurajat si sustinut de catre trusturile mass-media fara o verificare prealabila.

 

Asadar, Aeroportul Timisoara NU trebuie sa plateasca 10,5 milioane de euro!

 

Aceasta este doar solicitarea SC Carpatair SA, nedovedita si abuziva!

 

Curtea de Apel Pitesti, s-a pronuntat vineri intr-un cu totul alt dosar decat cel pronuntat de dumneavoastra, si a avut ca obiect o contestatie in anulare care nu obliga Aeroportul Timisoara la niciun fel plata.

 

2.      “Scandalul iscat in urma sesizarilor Comisiei Europene” este in realitate o sesizare formulata de SC Carpatair SA si investigatia este in curs de derulare. Raportul preliminar al Comisiei Europene contine primele aprecieri ale Comisiei in urma analizarii datelor transmise de catre reclamantul Carpatair si prezinta, in fapt, continutul reclamatiei. Aceste date sunt exclusiv preliminare si au fost succedate de datele transmise de catre Statul Roman, respectiv Ministerul Transporturilor, Consiliul Concurentei din Romania si Aeroportul Timisoara. Dupa analizarea acestor date (transmise de catre Statul Roman) si a punctului de vedere transmis  de catre Aeroportul Timisoara, Comisia Europeana a respins in octombrie 2011 solicitarea Carpatair de a se aplica masuri preliminare urgente, fapt care confirma indoiala Comisiei Europene fata de reclamatia Carpatair.

 

Dumneavoastra, din nou, prezentati opinia reclamantului in cel mai subiectiv si tendentios mod ca si cand ar fi o „sentinta” cand ea este de fapt un punct de vedere neimpartasit de Statul Roman si Comisia Europeana – cel putin nu pana in prezent. Noi avem convingerea ca decizia finala a Comisiei Europene va fi una corecta si in conformitate cu realitatea si va respinge plangerea Carpatair la fel cum a respins si solicitarea adoptarii de masuri preliminare.

 

Compania aeriana Carpatair a sesizat nu doar Comisia Europeana ci si Consiliul Concurentei din Romania. In urma analizei si a respingerii solicitarii formulate de catre Carpatair, prin care cere aplicarea de masuri preliminare urgente impotriva Aeroportului Timisoara, Carpatair a actionat in instanta si Consiliul Concurentei. In prezent administratia aeroportului a inceput demersurile in fata Consiliului Concurentei pentru asumarea de angajamente solicitand o monitorizare a Consiliului Concurentei, pentru o perioada de doi ani, tocmai pentru a scapa de hartuirea sesizarilor si reclamatiilor facute de catre Carpatair care recurge la aceste atacuri tocmai pentru a evita plata datoriilor pe care le are fata de Aeroportul Timisoara si care se ridica in prezent la aproximativ 2,7 milioane Euro.

 

Prin urmare, va rugam sa rectificati afirmatiile facute si sa mentionati faptul ca investigatia Comisiei Europene nu a conturat inca nici un “tablou al neregulilor”, ci este in curs de derulare, si mai mult ca probabil va avea o solutie favorabila Aeroportului Timisoara, in concordanta cu principiul de respectare a mediului concurential.

 

3.      In ceea ce privesc sumele aratate de dumneavoastra in articol, “6,5 milioane de euro” vrem sa aratam ca 4 milioane de euro reprezinta strict sumele solicitate de SC Carpatair SA, fara nicio justificare pana in prezent, intr-un alt dosar deschis de aceasta companie, si care nu a ajuns nici macar in faza primului termen de judecata iar dumnavoastra o prezentati din nou ca pe o sentinta definitiva. Diferenta de aproximativ 2,5 milioane Euro a fost solutionata in instante judecatoresti pe care Carpatair nu le mai poate influenta.

 

Sentinta la care probabil dumnavoastra incercati sa faceti referire este de fapt singura sentinta defavorabila Aeroportului Timisoara din cele 34 de litigii derulate pana in prezent intre AIT si Carpatair in ultimii 2 ani si este de fapt o “actiune in constatare” si care nu face niciun fel de referire la vreo suma de bani sau la vreo obligatie de plata. Mai concret, se solicita anularea unei grile tarifare care a functionat timp de 9 luni, in perioada 2010-2011, si care oricum nu mai este valabila in prezent. Prin urmare este eronata afirmatia ca in urma acestei sentinte Aeroportul Timisoara are vreo obligatie de plata!

Va rugam sa analizati sentinta – care, de altfel, are un caracter public.

 

Administratia Aeroportului Timisoara, nu va inceta procesul de recuperare a creantelor impotriva oricarui debitor, indiferent de presiunea exercitata prin mijloacele mass-media, de numarul litigiilor, a plangerilor si a sesizarilor calomnioase, initiate de catre Carpatair sau de catre oricare alt client.

Debitele Carpatair catre Aeroportul Timisoara au la baza facturi fiscale acceptate de catre reprezentantii Carpatair, emise in baza unor contracte semnate cu acordul partilor. Creanta pe care trebuie sa o recupereze Aeroportul Timisoara este certa, exigibila si lichida, pe cand sumele la care face trimitere Carpatair (si pe care dumneavoastra le publicati) sunt doar niste „ipoteze de lucru”create in laboratoarele conducerii companiei Carpatair, fara a avea la baza documente fiscale certe sau hotarari judecatoresti in acest sens. Daca le au, le solicitam sa le prezinte public!

 

In speranta respectarii normelor legale in vigoare privind prezentarea corecta a situatiei de fapt, va rugam respectuos sa verificati veridicitatea informatiilor primite, inainte de a le publica.

 

 

 

Cu stima,

Director General

Iulian Daniel Idolu”

——————————————————————————————————————————————-

Referitor la emisiunea „Exces de putere” din 25.05.2013  si la emisiunea „Sinteza zilei” din 22.05.2013 doresc sa fac urmatoarele precizari:

 

  1. Raportul preliminar al Comisiei Europene la care faceti trimitere in aceste emisiuni contine primele aprecieri ale Comisiei in urma analizarii datelor transmise de catre reclamantul Carpatair si prezinta, in fapt, continutul reclamatiei. Aceste date sunt exclusiv preliminare si au fost succedate de datele transmise de catre Statul Roman, respectiv Ministerul Transporturilor, Consiliul Concurentei din Romania si Aeroportul Timisoara. Dupa analizarea acestor date (transmise de catre Statul Roman) si a punctului de vedere transmis  de catre Aeroportul Timisoara, Comisia Europeana a respins in octombrie 2011 solicitarea Carpatair de a se aplica masuri  preliminare urgente, fapt care confirma indoiala Comisiei Europene fata de reclamatia Carpatair. Daca era atat de clar, de ce timp de trei ani (pana in prezent) nu s-a ajuns la o concluzie finala? Dumneavoastra prezentati opinia reclamantului in cel mai subiectiv si tendentios mod ca si cand ar fi o „sentinta” cand ea este de fapt un punct de vedere neimpartasit de Statul Roman si Comisia Europeana – cel putin, nu pana in prezent. Eu personal am convingerea ca decizia finala a Comisiei Europene va fi una corecta si in conformitate cu realitatea si va respinge plangerea Carpatair la fel cum a respins si solicitarea adoptarii de masuri preliminare.

 

  1. Afirmatia ca datorita zborurilor Wizzair a fost denaturata concurenta iar compania nationala Tarom este scoasa de pe piata este neadevarata si induce in eroare telespectatorii. Un simplu acces pe istoricul zborurilor operate de catre Tarom pe Aeroportul Timisoara va va convinge (daca aveti discernamant si buna-credinta) ca Tarom opreaza de paisprezece ani (din 1999) exclusiv zboruri pe ruta Bucuresti-Timisoara-Bucuresti si nu se suprapune pe rutele de zbor ale  Wizzair (Londra, Paris, Madrid, Barcelona, Roma, s.a.). Faptul ca a aparut aceasta oportunitate de zboruri cu tarife accesibile si decente pentru pasageri, curse operate cu aeronave performante si moderne si cu destinatii diverse in Europa occidentala este un lucru de apreciat si in nici un caz de criticat. Unul dintre cele mai important deziderate al administratiei aeroportului este satisfactia pasagerilor romani care au astfel o alternativa la calatoriile lungi cu autobuzul sau cu avionul de la Budapesta. Beneficiile si satisfactia acestora ne multumeste mai mult decat profitul unei anumite companii private care nu accepta concurenta pe aeroportul din Timisoara si care distribuie nenumarate „sesizari”.

 

  1. Aeroportul Timisoara pastreaza de ani buni pozitia a doua, dupa Bucuresti, la numarul de pasageri procesati si la numarul de miscari de aeronave. Din 2009 pana in prezent, Aeroportul Timisoara a procesat anual peste un milion de pasageri incadrandu-se astfel in categoria ”aeroporturi regionale mari” din Europa. Afirmatia preluata de la un „pasager” ca aeroportul era pustiu este cel putin hilara pentru cei care lucreaza la aeroport. Va rugam sa accesati site-ul www.aerotim.ro si sa urmariti programul de zbor (in timp real) inainte de a transmite informatii false. Oricum, este firesc ca in comparatie cu Paris, Londra, Munchen s.a., traficul de la aeroportul Timisoara sa fie intr-adevar mic. Dar ar trebui sa pastram o oarecare decenta cand facem astfel de comparatii (de fapt, presupusul „pasager”).

 

  1. Informatiile pe care va bazati cand faceti trimitere la cheltuieli nejustificate provin intr-adevar dintr-un Raport al Corpului de Control al ministrului Radu Berceanu efectuat la patru luni dupa ce eu am fost demis fara nici o justificare a doua zi dupa alegerile prezidentiale, in 07.12.2009. As dori sa retineti ca eu nu am fost demis in urma controlului intrucat acesta s-a desfasurat la patru luni dupa ce eu am fost deja demis.

In toamna anului 2009 au fost efectuate controale ale corpului de control al MT si audituri ale Camerei de Conturi Timis care nu au semnalat abateri semnificative la societate si absolut nimic care sa ma vizeze pe mine personal.

Acel control din martie-aprilie 2010 a fost dispus de catre ministrul Radu Berceanu dupa ce o emisiune ”breaking news” din martie 2010 a Antenei 3, moderata de catre domnul Radu Tudor, a criticat modul total defectuos de gestionare a unei situatii de criza de catre fostul director si actualul parlamentar PDL – Cornel Samartinean. Aprecierile pozitive din platou la adresa profesionalismului meu in contradictie cu criticile la adresa directorului respectiv l-au determinat pe domnul Berceanu sa dispuna acel control, cand a anuntat anticipat public ca va constata nereguli in perioada administrarii mele.

La o solicitare din partea unui salariat disponibilizat in anul 2012 de reanalizare a Raportului de Control din 2010 si de sanctionare a mea (acelasi material pe care ati lucrat si dumneavoastra la cele doua emisiuni) s-a constatat de catre corpul de control al MT ca acuzele nu se confirma. In ianuarie 2013, din nou acelasi grup care va dezinformeaza si pe dumneavoastra, a solicitat iarasi re-analizarea activitatii mele pana in anul 2009 si din iunie 2012 pana in prezent, si nici de data aceasta, nu s-au confirmat acuzele. Garda Financiara n-a fost niciodata in control la S.N. Aeroportul International Timisoara S.A.

 

  1. Compania Aeriana Carpatair a sesizat nu doar Comisia Europeana ci si Consiliul Concurentei pentru un presupus abuz de pozitie dominanta a Aeroportului Timisoara. In urma analizei si a respingerii plangerii formulate de catre Carpatair, prin care solicita aplicarea de masuri preliminare urgente impotriva Aeroportului Timisoara, Carpatair a actionat in instanta si Consiliul Concurentei. In prezent administratia aeroportului a inceput demersurile in fata Consiliului Concurentei pentru asumarea de angajamente solicitand o monitorizare a Consiliului Concurentei, pentru o perioada de doi ani, tocmai pentru a scapa de hartuirea sesizarilor si reclamatiilor facute de catre Carpatair si cativa fosti angajati.

 

  1. Referitor la afirmatiile dumneavoastra despre proictul finantat din Fondul Social European prin programul POSDRU fac urmatoarele precizari:

          Solicitantul cererii de finantare este o organizatie neguvernamentala – Asociatia Aeroporturilor din Romania.

          Scopul proiectului este cresterea adaptabilitatii angajatiilor din domeniul transportului aerian si asigurarea calitatii proceselor si serviciilor de transport aerian prin furnizare de servicii de formare profesionala de calitate bazata pe metode interactive si tehnologie moderna.

          Proiectul contine 9 programe de formare profesionala.

          Valoarea totala contractata este 5.987.931,00 lei.

          Demarare proiect: in 03.01.2011

          Termen de finalizare: 30.06.2013

          Grup tinta: 600 de salariati dintre care 50% femei.

Au participat 630 de salariati iar cursurile s-au desfasurat in 8 locatii din toate regiunile tarii in cadrul a 47 sesiuni de curs.

Ca raspuns la afirmatiile dumneavoastra, pe care le tratez ca un atac tendentios si fara sa aveti la baza informatii corecte, va transmit:

          NU SUNT VICEPRESEDINTE A A.A.R. (Asociatia Aeroporturilor din Romania).

          NU SUNT ACTIONAR LA S.C. DDI CONSULTING S.R.L.

          S.C. DDI CONSULTING S.R.L. NU A EFECTUAT NICIO OPERATIUNE FINANCIAR-ECONOMICA SI NU A AVUT RELATII CONTRACTUALE CU A.A.R. SAU CU AEROPORTUL TIMISOARA.

          AM AVUT CALITATEA DE MANAGER DE PROIECT IN BAZA UNUI CONTRACT INDIVIDUAL DE MUNCA INCHEIAT CU A.A.R..

          FIECARE CERERE DE RAMBURSARE A FOST VERIFICATA DE CATRE EXPERTI PE FONDURI EUROPENE CARE NU AU CONSTATAT ABATERI JURIDICE SAU CONTABILE.

          PERIODIC S-AU ORGANIZAT, IN MOD TRANSPARENT, CONFERINTE DE PRESA IN CARE S-A PREZENTAT EVOLUTIA PROIECTULUI.

          AU FOST INDEPLINITI TOTI INDICATORII DE PERFORMANTA PREVAZUTI IN CEREREA DE FINANTARE.

          AM DEPUS DECLARATIA DE AVERE SI DE INTERESE LA A.N.I. IN 2012 SI 2013, IN CARE AM CONSEMNAT CALITATEA PE CARE AM AVUT-O SI CUANTUMUL VENITULUI DIN SALARII.

 

Ceea ce ati prezentat ca o „mare golanie” este, de fapt, o implicare nemijlocita de a atrage fonduri europene pentru perfectionarea si instruirea salariatilor din aeroporturile din Romania, pentru prima si ultima oara pana in prezent in domeniul aviatiei, fapt pentru care ma mandresc si nu ma rusinez!!!

 

Nu am beneficiat, nici eu si nici famlia mea de alte venituri din acest proiect decat salariul meu inregistrat legal la ITM Cluj.

 

7. Referitor la starea pistei de la Aeroportul Timisoara:

 

Starea pistei se apreciază din două puncte de vedere: capacitatea portantă a pistei, adică structura de rezistență, și starea suprafeței pistei.

 

Capacitatea portanta a pistei. Conform “Documentului ICAO 9157 Manualul suprafețelor aeroportuare”, paragraful 2.2.2.2, – “riscul ca o aeronavă să fie afectată când aterizează pe o pistă cu o capacitate portantă neadecvată este minim, doar dacă este considerabil mult mai grea decât capacitatea portantă a pistei. În general, acceptarea unei aeronave excesiv de grea va cauza indubitabil daune structurii pistei fără ca aeronava să sufere daune”.

Așadar, primul semnal care să indice un pericol asupra siguranţei zborului este deteriorarea structurii de rezistență a pistei și în nici un caz afectarea aeronavei. Cedarea structurii de rezistență a pistei se manifestă la exterior prin fenomene de pompaj, deplasări vizibile ale dalelor sau crăpături adânci pe toată lățimea dalei de beton – fenomene care nu s-au manifestat la Aeroportul Timisoara. Acest lucru este certificat si de expertizele tehnice efectuate.

 

Suprafața pistei. Conform Anexei 14 ICAO (elaborată de autoritatea internațională în domeniul aviației civile – ICAO)trebuie să fie menţinută fără pietre, pietricele desprinse din pavaj sau alte obiecte care ar putea produce deteriorări alemotoarelor sau structurii aeronavei.

 

Monitorizarea pistei

 

Monitorizarea capacității portante s-a realizat prin comandarea periodică (2005, 2011, 2012) a expertizelor efectuate de societăți specializate, autorizate în domeniu, care au determinat starea de degradare a pistei – studii care au relevat faptul că pista este în stare bună şi asigură operarea aeronavelor în condiţii de siguranţă; citat (2012): “nu au fost observate şi nici semnalate pierderi ale capacităţii portante la nivelul patului sistemului rutier, nu au fost observate şi nici semnalate fenomene de pompaj, sau deplasări vizibile ale dalelor, nu au fost semnalate fenomene active ce ar putea conduce la degradarea dalelor pistei de decolare-aterizare”. În anii 2007-2008 Aeroportul Timişoara a încheiat, în baza Legii 10/1995 privind calitatea în construcţii, un contract cu o societate specializată pentru monitorizarea continuă a pistei cu scopul de a identifica posibile degradări care să afecteze structura pistei. Pe toată perioada respectivă nu au fost semnalate de către specialişti astfel de degradări care să afecteze siguranţa zborului. Conform cerințelor naționale, internaționale și a procedurilor locale, zilnic s-au efectuat cel puţin patru inspecţii ale pistei, efectuate de personalul instruit al aeroportului, pentru monitarizarea structurii acesteia; în urma inspecţiilor nu s-au evidenţiat probleme la structura pistei; rezultatele acestor inspecţii la pistă sunt menţionate în foile de control ale pistei. Au existat operări de aeronave grele (AN124, B747, etc.) în urma cărora s-au efectuat atent inspecţii la pistă care nu au evidenţiat faptul că structura pistei a fost afectată, precum reiese și din rezultatele expertizelor menţionate anterior.

 

Monitorizarea stării infrastructurii pistei pe Aeroportul Timișoara

Conform cerințelor naționale și internaționale referitoare la starea infrastructurii suprafețelor aeroportuare, pista aeroportului Timișoara a fost monitorizată tot timpul din acest punct de vedere. Acest proces de monitorizare a fost efectuat, în decursul anilor, de către Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), de către administrația aeroportului și de către operatorii aerieni, atât din punct de vedere al capacității portante cât și din punct de vedere al stării suprafeței pistei.

 

  1. Monitorizarea de către AACR s-a realizat prin audituri anuale de prelungire a certificatului de funcționare a aeroportului și prin audituri de supraveghere a siguranței pasagerilor efectuate din 3 în 3 luni, urmărind atât indicatorii de capacitate portantă cât și indicatorii stării suprafețelor aeroportuare (subliniați la punctul 1).

 

·         Monitorizarea de către AACR a capacității portante. În rapoartele de audit a AACR nu au fost evidențiate cedări de structură a pistei care să afecteze capacitatea portantă.

 

·         Monitorizarea de către AACR a stării suprafețelor aeroportuare. În rapoartele de audit din 2010, 2011, 2012 și 2013 a AACR au fost evidențiate neconformități privind starea suprafețelor aeroportuare, citat: ”S-au constatat defecte multiple ale stratului de uzură care au produs contaminarea pistei, necesitând perieri repetate. La controlul vizual al PDA s-a constatat existenta unor defecte (santuri perpendiculare pe directia PDA, zone unde planeitatea este afectata) care nu se incadreaza in limitele de acceptabilitate conform cerintelor din RACR-AD-PETA.”

 

Monitorizarea de către administrația Aeroportului Timișoara a stării suprafeței pistei. Conform cerințelor naționale, internaționale și a procedurilor locale, zilnic se efectuează cel puţin patru inspecţii ale pistei, realizate de personalul instruit al aeroportului, pentru monitarizarea stării suprafeței pistei. În urma inspecţiilor, începând din 2009, s-au evidenţiat neconformități la suprafața pistei; rezultatele acestor inspecţii la pistă sunt menţionate în foile de control ale pistei. Ca măsuri corective pe termen scurt, pentru a elimina riscul unui eveniment aviatic, s-au efectuat de câte ori a fost nevoie reparații urgente, de suprafață, și perieri repetate ale pistei. În 2009, conducerea aeroportului a decis înlăturarea stratului asfaltic aplicat în anul 2000, fiind uzat, prezentând multiple exfolieri. Din 2010 pana in 2012 nu s-a efectuat refacerea suprafeței pistei, neconformitățile de suprafață fiind menționate atât de AACR în cadrul auditurilor cât și de personalul aeroportului care executau inspecțiile curente. În 2012 s-a schimbat din nou conducerea aeroportului și din august 2012 s-a reluat demersul de reparare a suprafeței pistei, inclusiv asternerea unui strat asfaltic turnat la rece, proiect care se va finaliza în vara acestui an, eliminând astfel riscul de a se produce un eveniment aviatic datorat suprafeței neconforme a pistei și eliminând riscul de a reduce rezistența structurii pistei.

 

Monitorizarea de către operatorii aerieni.

 

Monitorizarea de către operatorii aerieni a capacității portante. Nu s-au recepționat rapoarte sau plângeri din partea operatorilor aerieni referitoare la cedări de structură a pistei care să afecteze capacitatea portantă.

 

Monitorizarea de către operatorii aerieni a stării suprafeței pistei. S-au recepționat sesizari ale operatorilor aerieni (Carpatair) referitoare la rugozitatea suprafeței pistei care erodează mult prea repede cauciucurile aeronavelor producând cheltuieli majore companiilor aeriene.

 

În anul 2010 a avut loc pe Aeroportul Timișoara și Aeroportul Otopeni o vizită de lucru a Agenției Europene de Siguranță în Aviație (EASA) cu scopul de a strânge informații referitoare la administrarea pe linie de siguranță a aeroporturilor importante din țările Uniunii Europene. EASA avea nevoie de aceste informații  pentru a elabora un Regulament European de certificare a aerodromurilor din Europa. Acest regulament va intra în vigoare la 1 ianuarie 2014. În cadrul acelei vizite reprezentanții EASA au inspectat și pista Aeroportului Timișoara. La sfârșitul vizitei nu au mentionat nimic ne negativ referitor la structuzistenta a pistei.

 

 

Având în vedere cele prezentate mai sus, se concluzionează faptul că în nici un moment nu a fost pusă în pericol integritatea aeronavelor şi a pasagerilor sau siguranţa zborului pe Aeroportul Internaţional Timişoara Traian Vuia din cauza portanţei structurii rutiere aeroportuare.

 

În anul 2012, degradările suprafeţei pistei şi defecţiunile de suprafaţă, care nu s-au remediat timp de trei ani, au determinat conducerea aeroportului să comande un Proiect Tehnic de Executie si din octombrie 2012 au inceput lucrarile efective de reparatii.

Aceste date si multe altele au fost prezentate in conferinta de presa de la sediul Aeroportului Timisoara, la care ati declinat invitatia de participare.

Afirmatia dumneavoastra ca datorita investigatiei Antena 3 “se va da cu spoiala timp de 7 zile pe pista” se datoreaza lipsei de informare corecta. Asa cum s-a declarat public in conferinta de presa, se va inchide operarea pe Aeroportul Timisoara timp de numai 7 zile pentru asternerea imbracamintii asfaltice pe partea centrala a pistei, acest lucru fiind apreciat ca un success organizatoric.

S-au intocmit proceduri de lucruri asumate de catre administratia aeroportului, proiectant, antreprenor si AACR care limiteaza inchiderea pistei la numai 7 zile. Lucrarile au inceput in octombrie, s-au interrupt la 30.11.12 datorita conditiilor meteo si se reiau in 15.06.2013 pana in 15.09.2013. Suprafetele de miscare aeronave de la Aeroportul Timisoara sunt conforme standardelor nationale si confera siguranta deplina operatiunilor aeriene.

 

Dan IDOLU,

Director General”

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>