Fully Responsive Theme
Resize your Browser to see the Effect
Parallax Effect
Scroll and Notice the Header Image

Carpatair, rău-platnic cu protecție diplomatică

Datorii de jumătate de million de lei pentru parcare, chirii și carduri de acces. refuzand sa plateasca o datorie de peste 2,5 milioane de euro, pe care o are catre Aeroportul International Timisoara, compania Carpatair nu se dezice nici atunci cand vine vorba de cheltuieli curente, sume infime pentru o companie aeronautica care pretinde ca se respecta: in jur de 100 de mii de euro doar pentru chirii, parcari si carduri de acces pentru angajati.

Carpatair

Jumătate de milion de lei este sum ape care compania Carpatair o datorează Aeroprotului Internațional Timișoara doar pentru cheltuieli mici, cum ar fi plata parcării angajaților, cardurile de access au chiriile pentru spațiile din aeroport. La acstea se adaugă milioane de euro, costuri operaționale. Pentru a scăpa de datorii și executări silite, Carpatair a apelat la tertipuri avocățești, intervenții la Ministerul transporturilor cu ajutorul diplomaților străini și chiar la anonime si intoxicari prin intermediul presei.

Este deja cunoscut faptul că aterizările şi decolările curselor aeriene aparţinând companiei Carpatair au loc pe Aeroportul Traian Vuia Timişoara(AIT), numai după ce administraţia companiei aviatice plăteşte în avans serviciile aeroportuare. Măsura a fost impusă de către conducerea aeroportului timişorean din cauza că operatorul Carpatair are datorii financiare neachitate către AIT însumând aproape 2,5 milioane de euro. Dintre acestea, o instanţă a Tribunalului Timiş a decis să pună poprire pe conturile pe care le are compania Carpatair, la trei bănci, pentru o sumă de peste un milion de euro. Plata în avans a serviciilor aeroportuare, cu sume cuprinse între 2.500 şi 3.000 de euro pe zi, face ca avioanele companiei Carpatair să poată opera în continuare de pe aeroportul timişorean. Un complet de judecători de la Tribunalul Timiş a dispus măsura înfiinţării popririi asiguratorii pe conturile bancare ale societăţii Carpatair, în favoarea Aeroportului ”Traian Vuia” Timişoara (AIT), pentru suma de aproximativ un milion de euro. Sentinţa este executorie, dar poate fi atacată cu apel.

Administraţia aeroportului timişorean spune că are de recuperat de la compania aviatică Carpatair suma de peste 2,5 milioane de euro, reprezentând servicii efectuate, dar neplătite de beneficiar. Pentru recuperarea banilor, administraţia s-a adresat instanţei de judecată, care a dispus măsura popririi asiguratorii pe conturile Carpatair deschise la trei bănci. Suma pe care o are de recuperat AIT este, în acest dosar înaintat instanţei, de 1.323.318,95 lei şi 644.675,55 de euro.

“Micile” datorii sunt complet ignorate de către conducerea companiei Carpatair. Recordul pentru zilele de întârziere la plata facturilor către aeroport este  de 1195 de zile în cazul unei facturi de 543 de lei, pentru plata unor carduri de acces, realizate de către aeroport pentru uzul angajaților Carpatair.

Astfel, pentru cardurile de acces, compania a acumulat, din 1 ianuarie 2012,  o datorie de 2750 de lei, pe care refuză să o plătească. Pentru locurile de parcare ocupate de către mașinile companiei s-a cumulat o datorie de 19 022 de lei din martie 2010 până acum. Tot la capitolul datorii care “nu contează“ se adaugă și suma de 452 698 de lei, aferentă chiriilor pentru spațiile pe care Carpatair le-a închiriat de la Aeroportul Timișoara în perioada iulie 2012 – februarie 2013. Întârzierile la plata facturilor variază de la peste o mie de zile la două luni. Recordurile sunt două facturi pentru parcare și una pentru chirie spațiu, toate trei fiind neplătite de peste o mie de zile.

 

Carpatair trece prin dificultăți financiare grave. Compania aeriană a concediat peste 200 de persoane, numai în ultimul an, printre care şi personal tehnic şi de întreţinere a aeronavelor. Totodată, dificultăţile financiare, nerecunoscute de companie, au condus la închiderea a 25 de destinaţii, dintr-un total de 37 de staţii.

Nicolai Petrov, directorul Carpatair, a fost în audienţă la ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, pentru a-i cere sprijin în redresarea companiei şi păsuirea datoriilor. Petrov s-a dus la Fenechiu însoţit de ambasadorul Elveţiei, ţară unde se află acţionarii principali ai Carpatair. Pe lângă intenţia declarată, Nicolai Petrov mai vrea ca la comnda Aeroportului Timişoara să fie numită o persoană pe care controversatul director general să o agreeze. Șeful guvernului și autoritățile fiscale sunt cu ochii pe mișcările ministrului Fenechiu. Asta pentru că, de-a lungul timpului foşti prefecţi de Timiş, ajunşi inspectori guvernamentali, vameşi, poliţişti de frontieră şi alţii au beneficiat de excursii gratuite la Chişinău, în Republica Moldova, cu toate onorurile moldoveneşti de rigoare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>