Fully Responsive Theme
Resize your Browser to see the Effect
Parallax Effect
Scroll and Notice the Header Image

Locomotive pentru Cuba

Grampet Group și Uniunea Căilor Ferate din Cuba au semnat, la începutul lunii noiembrie, un acord de colaborare în scopul dezvoltării domeniului transportului feroviar. Prin acest acord se are în vedere, în mod deosebit, colaborarea în domeniul construcției și reparației de locomotive si vagoane pentru trenurile de călători și de marfă ale cailor ferate cubaneze.

Negocierile și semnarea acordului au fost făcute în Havana. În perioada următoare, specialiștii căilor ferate cubaneze se vor deplasa în Romania, la societăti din cadrul Grampet Grup, pentru a pune în aplicare prevederile acordului semnat.

Prin documentul semnat, Grampet Group își lărgește activitatea sa internațională, adăugând și Republica Cuba în lista țărilor în care își desfășoară activitatea.
În prezent, Grampet Group – deținut de oamenii de afaceri Gruia Stoica și Vasile Didilă – este cel mai mare jucător privat din sectorul transportului feroviar din România, fiind totodată și cel mai important jucător în sectorul transportului feroviar din Europa Centală și de Sud-Est, oferind servicii de transport și logistică în nouă țări europene.

In paralel, Rusia a intrat deja pe acest segment, ocupandu-se de refarcerea infrastructurii de clae ferata din Cuba. Utilizarea de șine importate din Rusia și legături concrete realizate într-o instalație nouă cubaneză, echipajele de lucru ruse au încheiat reconditionarea a 15 mile de cale ferată de-a lungul insulei – trunchiul principal în termen de 75 de zile.

Calea ferată s-a deteriorat până la punctul în cazul în care aceasta  cauzează accidente frecvente. Tronsonul liniei Havana-Santiago, în provincia Matanzas, între Cuatro Esquinas și Cascajal, a fost printre segmentele cele mai dărăpănate, permitand viteze de doar 25 de mile pe oră. Dupa refacere, va permite viteze de 75 mph.

Calea ferata din Cuba, asa cum arata pe hartie.

Calea ferata din Cuba, asa cum arata pe hartie.

Efortul este finanțat în principal de Venezuela, prin intermediul acordului de integrare ALBA. În 2007, Venezuela Banco de Desarrollo (BANDES) a fost de acord să investească 100 milioane dolari in îmbunătățirea infrastructurii și reparații la rețeaua feroviară a insulei, pentru a crește viteza medie de la 25 mph la 62 mph. În schimb, inginerii cubanezi presteaza servicii de transport feroviar în Venezuela.

Piese deteriorate au dus la accidente grave, inclusiv pe linia trunchi 560 de mile de la Havana la Santiago. Pentru a opri deteriorarea, compania feroviară de stat a recurs la reciclarea unor șine neutilizate, finanțate din operațiuni comerciale cu zahăr, ca o măsură provizorie. În 2010, doar 8 kilometri de cale au fost renovati.

Ca parte a proiectului revizia generala a  mai mult de 2.500 de kilometri de cale,  compania ferata de stat, Unión de Ferrocarriles de Cuba, anul trecut, a făcut investiții la compania feroviară de sudura Solcar în Placetas și legaturile garilor și a fabricilor de fixare din Santa Clara. Fabrica Solcara inlocuit anul trecutechipamentul din epoca sovietică, cu un nou echipament, automatizat MCP 6301 masina de lipit-sudat și este acum în măsură să preasambleze segmentele de cale de până la 300 de metri lungime, cu șine cea mai mare parte importate din Rusia. Între timp, fabrica legata de gară în Santa Clara a primit un agregat automatizat de productie a betonului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>