10561735_10204629901656681_8283105280575050900_n

Fly Romania si-a cerut falimentul – aproape 5000 de pagubiti raman cu buza umflata

E oficial: Fly Romania si-a cerut intrarea in faliment.

Scenariul pe care portalul nostru l-a mai prezentat, acela ca firma Necessair Consulting, care detine marca Fly Romania – operator aerian, isi va cere fie falimentul fie va intra in insolventa, se confirma.

Pe data de 8 august 2014, prin dosarul 27358/3/2014, Necessair Consulting SRL, in calitate de debitor, si-a cerut intrarea in FALIMENT, conform articolului 27, aliniat 5 din Legea 85 / 2006. Prima sedinta de judecata va avea loc pe 3 septembrie 2014.

Conform datelor oficiale, pana in prezent exista aproximativ 4900 de persoane care au cumparat bilete de avion cu compania Fly Romania. Zborurile au fost anulate iar marea majoritate a pagubitilor nu si-au primit inapoi nici macar contravaloarea biletelor achitate, fara a mai intra in discutie compensatii materiale, nici macar pentru cei cativa pasageri care au fost rerutati si au zburat cu alte companii si au avut costuri suplimentare.

Numarul pagubitilor care au reusit sa isi recupereze contravaloarea biletelor si eventuale compensatii partiale, calculate “dupa ureche”, nu este cunoscut oficial. Din declaratiile pagubitilor postate pe grupul de Facebook “Don’t Fly Romania”, exista in jur de 10-15 persoane care au resuit sa isi recupereze banii: cativa cetateni romani cu domiciliul in Romania si cativa cetateni care au achitat biletele cu card bancar in Spania si au reusit sa obtina inapoi banii de la banca sau macar promisiunea ca vor fi despagubiti in termen de 30 de zile.

Cat despre Fly Romania / Necessair Consulting, practicile deja cunoscute de a nu rapsunde la telefon sau la email, dar de a suna pentru a ameninta voalat sau direct pagubitii mai vocali, au fost completate cu un program la sediu, cu publicul, restrans la doua zile pe saptamana cu intervale orare clar stabilite.

Din informatiile pe care le detinem, pana la acest moment, nici o autoritate a statului nu s-a autosesizat in cazul acestei inselatorii de proportii. In afara catorva declaratii publice ale lui Marius Dunca, şeful Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului, care a spus ca ANPC a declansat o ancheta in cazul Fly Romania, nici o alta institutie a statului nu a facut vreo declaratie oficiala, chiar daca exista plangeri si sesizari inregistrate si la politie si la unele parchete.

In ceea ce priveste pagubitii, in Spania si Italia acestia s-au organizat in grupuri de actiune si au depus plangeri la politie, banci si la organele de protectie a consumatorului. Pe instantele din Romania, apar doar trei procese civile intentate de pagubiti, doua in Bucuresti si unul la Tulcea.

Mai exista si o alta serie de pagubiti. Nici identitatea si numarul acestora nu sunt cunoscute oficial. Din datele existente este vorba in primul rand de statul roman, caruia i se adauga omul de afaceri Ovidiu Tender, care detine compania aeriana Ten Airways, ce ar fi trebuit sa efectueze cursele Fly Romania, Tender afirmand oficial ca prejudiciile financiare sunt de 400 de mii de euro in ceea ce il priveste plus prejudicii de imagine. Acestora li se adauga si companiile care au prestat servicii pentru Fly Romania, cum sunt WizzAir, Tarom, Air Bucharest sau Aeroportul International Otopeni si Aeroportul Tulcea.

Tot ceea ce primesc pagubitii Fly Romania, care inrosesc degeaba telefoanele companiei si inunda cu sute de emailuri zilnic casutele de email ale angajatilor Fly Romania, sunt mesaje cu scuze si cu promisiuni. Promisiuni cu un continut vag care nu precizeaza, individual, o data anume la care le vor fi rambursati banii, in functie de cazul fiecarui pagubit in parte, asa cum prevede Regulamentul Comisiei Europene 261 din 2004.

10561735_10204629901656681_8283105280575050900_n

tender-la-timisoara

Fly Romania: Minciuni si declaratii false transmise prin presa

Agentia de presa Mediafax a publicat pe 5 august un material privind inselaciunea practicata de catre un grup de firme, ascunse sub umbrela unei companii aeriene neoperationale, Fly Romania.

Exact cum ati putut citi in primele doua analize de pe http://operatorprivat.ro, numarul celor pagubiti este de ordinul miilor, mai exact 9400, dupa datele aparute pe Mediafax. Este vorba despre oameni care au achizitionat bilete in Romania, Italia, Spania, Luxemburg, Germania sau in tari vecine.

Articolul integral aparut pe Mediafax il puteti citi accesand link-ul: http://www.mediafax.ro/economic/tender-anunta-incetarea-colaborarii-cu-fly-romania-care-are-datorii-de-400-000-euro-la-ten-airways-13035997

tender-la-timisoara

Articolul contine declaratii si citate ale omului de afaceri Ovidiu Tender cat si comunicate de presa ale Fly Romania.

Acestea prezinta insa mai multe neadevaruri si contradictii pe care vi le prezentam in continuare:

1.”Fly România este o societate cu capital privat în care nici eu nici o societate din grup nu este acţionar.” – Ovidiu Tender

NU. Fly Romania nu este o societate comerciala, lucru care se poate verifica la Registrul Comertului.

2. “Fly România este o societate cu capital privat în care nici eu nici o societate din grup nu este acţionar. Ea este proprietatea lui Cătălin Buţu, fost CEO la Ten, care ne-a adus mari prejudicii atât materiale, cât şi de imagine prin asocierea cu noi.Ten, în dorinţa de a avea asigurată activitatea întregul an a încheiat un contract de prestări servicii cu Fly, pentru a pune la dispoziţia Fly aeronave şi personal specializat pentru efectuarea de zboruri la comanda Fly, care avea întreaga activitate comercială în propria responsabilitate. Văzând însă că lucrurile încep să ia o turnură nefavorabilă atât pentru noi, cât şi pentru clienţi, am dispus un control în urma căruia au rezultat deficiente manageriale grave, urmate de pierderi financiare. Din relaţia pe care Buţu şi-a creat-o cu propria lui companie, Fly România, a rezultat un important debit al Fly către Ten, cifrat la 400.000 de euro“, a declarat pentru MEDIAFAX Ovidiu Tender.

Omul de afaceri Ovidiu Tender a declarat atat pe reteaua de socializare Facebook cat si in citatul de mai sus ca nici el ca persoana si nici grupul sau de firme NU sunt actionari la Fly Romania.

Se naste intrebarea fireasca, in ce calitate, a dispus omul de afaceri Ovidiu Tender controlul care a dezvaluit grave deficiente manageriale, daca face referire la un control al activitatii Fly Romania.

3. “În urmă cu o lună şi jumătate au apărut primele probleme pentru clienţii care au cumpărat bilete şi au făcut rezervări prin intermediul Fly România, când au început să fie amânate sau chiar anulate mai multe curse către Tulcea, Timişoara sau Bergamo”

In realitate problemele au aparut inca din prima saptamana de operare, de dupa inaugurarea din 15 mai 2014. In plus au fost anulate si NU amanate curse nu numai spre Tulcea, Timisoara si Bergamo. Au fost anulate curse catre destinatii din Italia, Spania si Germania, de exemplu cele de Verona. Mai mult Fly Romania a mintit cu rea intentie clientii despre existenta unor curse si destinatii pentru care nu au existat niciodata contracte de operare, cum este de exemplu cursa Bucuresti – Reus (Spania), lucru confirmat pasagerilor de catre reprezentanti ai aeroporturilor Otopeni si Reus.

4. “Fly România a anunţat marţi că anularea zborurilor din ultima perioadă a fost cauzată de motive operaţionale, procesatorul blocând plăţile fără preaviz, iar pasagerii afectaţi au fost rerutaţi şi primesc banii înapoi.”

Zborurile nu au fost anulate doar in ultima perioada ci  inca de la inaugurare, dovada fiind emailurile primite de catre pasageri. Foarte multi dintre pasageri nu au fost rerutati ci li s-a oferit doar optiunea de rambursare a pretului biletelor. Declaratiile pagubitilor din grupul de Facebook “Don’t Fly Romania” contrazic faptul ca se fac plati catre pagubiti, respectiv ca “pasagerii…primesc banii inapoi”.

Mai mult, in emailurile primite de catre pasageri prin care sunt anuntati ca le vor fi virate sumele de care au fost pagubiti NU se mentioneaza o perioada de timp (intre 10 si 15 zile la majoritatea companiilor aeriene) in care banii le vor fi returnati.

5.”Toţi pasagerii afectaţi de anularea curselor sub termenul legal de 14 zile au fost rerutaţi pe zborurile Fly România disponibile sau pe zboruri operate de alte companii şi/sau au primit banii înapoi pentru biletele achiziţionate, conform reglementărilor europene în vigoare”, se precizeaza intr-un comunicat al Fly Romania.

NU toti pasagerii au fost rerutati si nici nu au primit inapoi banii pentru biletele achizitionate. Dovezi pe acelasi  grup de facebook dar si la alti pagubiti care au tinut legatura prin alte mijloace si nu doresc sa le fie facuta publica identitatea.

6. CONTRADICTIE! In alineatul urmator al materialului de presa NU se mai spune ca toti pasagerii au primit banii inapoi ci ca “Procesul de rambursare a contravalorii biletelor pentru zborurile neefectuate este în desfăşurare şi toţi pasagerii îşi vor primi banii înapoi pe măsură ce procesatorul de plăţi online ii va elibera, după verificarea prealabilă a datelor bancare ale cardurilor folosite”.

Mai mult, o inducere in eroare a pagubitilor este si afirmatia falsa ca oamenii isi vor primi banii inapoi dupa ce procesatorul de plati online va verifica datele bancare ale cardurilor folosite, pentru simplu motiv ca exista pasageri care au platit prin virament bancar si nu au primit nici rambursarea si nici compensatiile pe care Fly Romania s-a angajat in scris sa le plateasca. Dovezile exista. In plus nu exista suspiciunea de frauda la plata cu cardul din partea pasagerilor. Daca o astfel de suspiciune exista, apar noi ipoteze, pe care nu le facem inca publice.

7. Despre alte dedesubturi ale acestei afaceri, in functie de evolutia situatiei si de pozitia Necessair Consulting, in urmatoarele zile.