page5

Congresul de toamnă al Societăţii Europene de Anesteziologie, în 2013 la Timișoara

Între 3 şi 5 octombrie 2013, Timişoara va găzdui congresul de toamnă al Societăţii Europene de Anesteziologie. Locaţia evenimentului este aleasă în urma unei competiţii, iar Timişoara a câştigat şi datorită bunelor exemple oferite în organizarea cursurilor şi congreselor naţionale de ghiduri şi protocoale în anestezie şi terapie intensivă. “Suntem bucuroşi că am fost aleşi să găzduim acest congres de toamnă. Cred că la alegerea noastră a contribuit şi marele maestru Gheorghe Zamfir, care a fost invitat la Cursul Naţional de Ghiduri şi Protocoale în Anestezie şi Terapie Intensivă şi Medicină de Urgenţă unde, alături de alţi invitaţi de marcă, a oferit un program cultural deosebit, care i-a impresionat pe cei prezenţi, medici de renume din ţară şi din Europa”, a spus prof.dr. Gheorghe Săndesc, şeful Clinicii ATI a Spitalului Judeţean Timişoara, organizator al evenimentelor de profil.

page5

Enel Green Power pune in functiune trei noi centrale eoliene

Enel Green Power a conectat la reteaua nationala trei noi centrale eoliene cu o capacitate instalata totala de 206 MW (Elcomex EOL, Targusor si Gebelesis) localizate in regiunea Dobrogea. Indata ce vor deveni complet operationale, noile centrale eoliene vor putea genera circa 560 milioane KWh de energie electrica, in fiecare an, informeaza compania.

Centrala eoliana Elcomex EOL are cincizeci si doua de turbine cu o capacitate instalata de 2,3 MW fiecare, ajungand astfel la o capacitate instalata de 120 MW. Noua unitate va genera circa 340 milioane kWh de energie electrica anual, la capacitate maxima.

Centrala Targusor are o capacitate instalata de circa 60 MW, cu 26 de turbine de 2,3 MW fiecare. Ea va genera peste 170 milioane kWh de electricitate pe an, la capacitate maxima.

Gebelesis, situata in partea de nord a Dobrogei, este formata din cinci turbine de 3 MW fiecare si alte sase turbine de 2 MW fiecare, avand o capacitate instalata totala de 27 MW. Unitatea va produce aproximativ 50 de kWh de electricitate anual, la capacitate maxima.

Pentru construirea acestor trei noi centrale au fost investite circa 340 de milioane de euro, ceea ce demonstreaza angajamentul Enel Green Power de a contribui la extinderea producerii de energie electrica din surse regenerabile in Romania.

In numai doi ani, Enel Green Power a atins o putere instalata de aproape 500 MW in centrale eoliene operate in Romania.

Enel Green Power este o companie parte a Grupului Enel.

In ultimii ani, companiile energetice au investit masiv in energia eoliana ajungandu-se la o capacitate instalata de aproape 2.000 Mw.

Americanii iau in calcul inarmarea profesorilor, pentru a evita tragedii ca cea de la Newtown

Ideea de a-i inarma pe profesori, in institutiile de invatamant, are, in Statele Unite, partizani vehementi, care asigura ca este vorba despre singurul mijloc de a evita repetitia unui masacru similar, ca urmare a tragediei survenite in scoala din Newtown, relateaza AFP, citat de Mediafax.

Joi in Utah, unul dintre cele doua state, alaturi de Kansas, unde portul de arme este autorizat in scoli, aproape 200 de profesori sau angajati ai scolilor au participat la un antrenament pentru a obtine un permis de port-arma oferit gratuit de Utah Shooting Sports Council (USCC), un grup de aparare a drepturilor detinatorilor de arme de foc.

Initiativa a atras in total 400 de persoane, insa doar o jumatate au putut participa la acest program de formare, a precizat pentru AFP Bill Scott, unul dintre membri USSC.

Faptul ca profesorii ar trebui inarmati, “nu doar pentru a le permite sa se apere unui agresor, ci in primul rand pentru a face eventualii atacatori constienti de faptul ca profesorii sunt inarmati in Utah”, a asigurat el.

“Nu spunem ca toti profesorii ar trebui inarmati. Spunem doar ca aceia care fac aceasta alegere, care doresc sa participe la acest training sa o poata face in Utah si vrem doar sa le facilitam aceasta sarcina”, a adaugat Scott.

Ministrul Justitiei din Arizona a propus miercuri autorizarea profesorilor, directorilor sau angajatilor scolii sa poata purta arme in scolile lor.

“Propunerea noastra este ca fiecare dintre scolile care o doresc sa delege directorul sau oricare alta persoana pentru a beneficia de antrenament pentru manevrarea armelor de foc si gestionarea situatiilor de urgenta precum cele de la Newtown”, a explicat el.

“Solutia ideala este de a avea un cadru al politiei inarmat, in fiecare scoala”, subliniaza ministrul, raspunzand propunerii NRA, puternicul grup de lobby al produselor de armament. Daca aminteste de cazul anumitor scoli din statul sau, el evoca totodata si conditiile bugetare care au dus la reducerea fondurilor alocate programului.

“In acest context, al doua cea mai buna solutie ar fi o anumita persoana antrenata in manevrarea armelor si gestionarea situatiilor de criza si existenta unei arme de foc intr-un loc bine securizat” a adaugat Horne.

In Missouri, un proiect de lege similar a fost prezentat saptamana trecuta. Intr-o scrisoare adresata directorilor scolilor publice, guvernatorul democrat de Stat, Jay Nixon, si-a afirmat totodata opozitia fata de o asememean masura”, a adaugat Horne.

Potrivit unui sondaj publicat joi de cotidianul USA Today, 58% dintre americani se declara in favoarea unor legi mai stricte cu privire la vanzarea armelor de foc, o crestere substantiala in raport cu octombrie 2011, cand coar 43% aderau la aceasta idee.

Parcul Industrial Timisoara, reactivat in 2013

Cu mai multe procese pe rol şi mii de metri pătraţi neînchiriaţi, Parcul Tehnologic şi Industrial Timişoara a devenit o problemă ce trebuie rezolvată.

pitt

„Vrem să reactivăm PITT pentru perioada următoare”, a spus Titu Bojin, preşedintele CJT. Unul dintre proiectele importante ale anului ce urmează pentru Consiliul Judeţean Timiş îl reprezintă Parcul Tehnologic şi Industrial Timişoara. Dintr-un proiect care se dorea profitabil pentru CJT, parcul a devenit o problemă ce trebuie rezolvată, iar conducerea CJTa pus-o pe agenda anului 2013.

„Vrem să reactivăm PITT pentru perioada următoare şi vom începe chiar din ianuarie 2013. Anul viitor vom hotări ce înseamnă viitorul Parc Tehnologic şi Industrial Timişoara”, a declarat Titu Bojin, liderul CJT. Conform ultimului Raport de activitate al PITT, în perioada 1 ianuarie 2005 – 15 noiembrie 2012 au fost încheiate 39 de contracte de concesiune.

Tot în această perioadă s-a înregistrat şi un număr de 21 de solicitări de reziliere de contracte de concesiune. În prezent, doar 18 din cele 26 de parcele ale parcului sunt ocupate.

Romania and Russia work on worn-out rail Cuban tracks

Grampet Group from Romania and Union Railways Cuba signed in early November, a collaboration agreement for the development of rail transport. This agreement envisages, in particular, cooperation in the construction and repair of locomotives and cars for passenger trains and freight railroads of Cuba.

Negotiations and signing of the agreement were made in Havana. In the next period, railways Cuban specialists will visit Romania on the Grampet Group companies to implement the agreement signed.

The document signed Grampet Group expands its international work, adding the Republic of Cuba in the list of countries in which it operates.
Currently, Grampet Group –  business owned by  Gruia Stoica and Vasile Didilă – is the largest private player in the rail transport sector in Romania and are also the most important player in the rail sector in Europe and Southeast cents, providing transportation and logistics services in nine European countries.

Cuban railways map.

Cuban railways map.

The Soviet Legacy

Using imported rails from Russia and concrete ties made in a new Cuban plant, work crews have concluded reconditioning 15 miles of track along the island’s main trunk railroad within 75 days, Granma reported.

Cuban railroad tracks have deteriorated to the point where they are causing frequent accidents. The particular stretch of the Havana-Santiago line in Matanzas province, between Cuatro Esquinas and Cascajal, had been among the most dilapidated segments, allowing for only 25 mph speeds. The renovated stretch will allow speeds of 75 mph.

The effort is funded mainly by Venezuela, via the ALBA integration agreement. In 2007, Venezuela’s Banco de Desarrollo (BANDES) agreed to invest $100 million in infrastructure improvements and repairs to the island’s rail network, to increase average speeds from 25 mph to 62 mph. In exchange, Cuban rail engineers are providing services in Venezuela.

Deteriorated tracks have led to severe accidents, including on the 560-mile trunk line from Havana to Santiago. To stop the deterioration, the state rail company has been recycling unused rails from idled sugar operations as a stopgap measure. In 2010, only 8 miles of track were renovated.

As part of the large overhaul project of more than 2,500 miles of track, state railroad company Unión de Ferrocarriles de Cuba last year made investments at the Solcar rail soldering company in Placetas and the railroad tie and fastener plant in Santa Clara. The Solcar plant last year replaced its Soviet-era equipment with a new, automatized MCP 6301 soldering machine and is now able to pre-assemble track segments up to 300 meters long with rails mostly imported from Russia. Meanwhile, the railroad tie plant in Santa Clara received a highly automatized concrete-tie making machine.

 

Locomotive pentru Cuba

Grampet Group și Uniunea Căilor Ferate din Cuba au semnat, la începutul lunii noiembrie, un acord de colaborare în scopul dezvoltării domeniului transportului feroviar. Prin acest acord se are în vedere, în mod deosebit, colaborarea în domeniul construcției și reparației de locomotive si vagoane pentru trenurile de călători și de marfă ale cailor ferate cubaneze.

Negocierile și semnarea acordului au fost făcute în Havana. În perioada următoare, specialiștii căilor ferate cubaneze se vor deplasa în Romania, la societăti din cadrul Grampet Grup, pentru a pune în aplicare prevederile acordului semnat.

Prin documentul semnat, Grampet Group își lărgește activitatea sa internațională, adăugând și Republica Cuba în lista țărilor în care își desfășoară activitatea.
În prezent, Grampet Group – deținut de oamenii de afaceri Gruia Stoica și Vasile Didilă – este cel mai mare jucător privat din sectorul transportului feroviar din România, fiind totodată și cel mai important jucător în sectorul transportului feroviar din Europa Centală și de Sud-Est, oferind servicii de transport și logistică în nouă țări europene.

In paralel, Rusia a intrat deja pe acest segment, ocupandu-se de refarcerea infrastructurii de clae ferata din Cuba. Utilizarea de șine importate din Rusia și legături concrete realizate într-o instalație nouă cubaneză, echipajele de lucru ruse au încheiat reconditionarea a 15 mile de cale ferată de-a lungul insulei – trunchiul principal în termen de 75 de zile.

Calea ferată s-a deteriorat până la punctul în cazul în care aceasta  cauzează accidente frecvente. Tronsonul liniei Havana-Santiago, în provincia Matanzas, între Cuatro Esquinas și Cascajal, a fost printre segmentele cele mai dărăpănate, permitand viteze de doar 25 de mile pe oră. Dupa refacere, va permite viteze de 75 mph.

Calea ferata din Cuba, asa cum arata pe hartie.

Calea ferata din Cuba, asa cum arata pe hartie.

Efortul este finanțat în principal de Venezuela, prin intermediul acordului de integrare ALBA. În 2007, Venezuela Banco de Desarrollo (BANDES) a fost de acord să investească 100 milioane dolari in îmbunătățirea infrastructurii și reparații la rețeaua feroviară a insulei, pentru a crește viteza medie de la 25 mph la 62 mph. În schimb, inginerii cubanezi presteaza servicii de transport feroviar în Venezuela.

Piese deteriorate au dus la accidente grave, inclusiv pe linia trunchi 560 de mile de la Havana la Santiago. Pentru a opri deteriorarea, compania feroviară de stat a recurs la reciclarea unor șine neutilizate, finanțate din operațiuni comerciale cu zahăr, ca o măsură provizorie. În 2010, doar 8 kilometri de cale au fost renovati.

Ca parte a proiectului revizia generala a  mai mult de 2.500 de kilometri de cale,  compania ferata de stat, Unión de Ferrocarriles de Cuba, anul trecut, a făcut investiții la compania feroviară de sudura Solcar în Placetas și legaturile garilor și a fabricilor de fixare din Santa Clara. Fabrica Solcara inlocuit anul trecutechipamentul din epoca sovietică, cu un nou echipament, automatizat MCP 6301 masina de lipit-sudat și este acum în măsură să preasambleze segmentele de cale de până la 300 de metri lungime, cu șine cea mai mare parte importate din Rusia. Între timp, fabrica legata de gară în Santa Clara a primit un agregat automatizat de productie a betonului.

Management privat pentru termoficarea Bucurestiului

Profesorul universitar Aureliu Lecca, membru al Academiei de Ştiinţe Tehnice din România (ASTR), afirmă că managementul sistemului de alimentare centralizată cu energie termică (SACET) al Bucureştiului va fi concesionat unui operator privat, până la sfârşitul anului viitor, ceea ce va permite municipalităţii să realizeze economii de 1 miliard de euro în următorii zece ani.

‘După 1990, pe fondul dispariţiei marilor consumatori industriali, centralele de termoficare de mari dimensiuni au fost obligate să funcţioneze neeconomic şi să furnizeze, în general, o căldură scumpă. Din acel moment a început un proces permanent de acumulări, dezavantajos pentru sistem: lipsă de investiţii, majorarea în permanenţă a preţului gazelor naturale, veniturile consumatorilor n-au avut o creştere adecvată în aşa fel încât aceştia să-şi plătească facturile. În plus, pe lângă existenţa unor documente oficiale, fără relevanţă din punct de vedere practic, foarte multe instituţii oficiale s-au implicat, patru ministere şi două agenţii de reglementare (Ministerul Administraţiei şi Internelor, ministerul Economiei, ministerul Muncii, ANRE şi ANRSC), dar fără o coordonare’, a declarat profesorul universitar Aureliu Lecca.

Acesta a precizat că, în momentul de faţă, la nivelul ţării, numărul de furnizori de energie termică a scăzut substanţial. ‘Dacă în ’89 – ’90 erau circa 315 operatori, astăzi mai sunt 104 dintre care, efectiv, o situaţie economică echilibrată au doar patru sau cinci. Toţi ceilalţi sunt în insolvenţă sau sunt nu departe de faliment. Sigur, managementul nu este eficient, personalul e în exces, dar sunt şi alte elemente care grevează acest sistem’, a spus profesorul Lecca.

Întrebat despre soluţii, Aureliu Lecca a arătat municipalităţile din Ploieşti, Cluj-Napoca şi, mai recent, Iaşi, care au încredinţat managementul sistemului de termoficare unor operatori privaţi, cu experienţă.

‘La Ploieşti, firma Dalkia, care a concesionat serviciul de termoficare acum opt ani de la primărie şi consiliul judeţean, a reuşit să furnizeze gigacaloria la cel mai scăzut preţ din România. Au făcut investiţii, au redus pierderile. Este vorba despre un management competent al unor firme străine, care ştiu ce trebuie să facă. La Cluj-Napoca este o situaţie asemănătoare, la Palas Constanţa sistemul este la limită, dar urmează să fie reprofilat. Săptămâna trecută, la Iaşi, a avut loc o altă concesionare, managementul serviciului de termoficare fiind preluat de aceeaşi firmă franceză Dalkia pentru o perioadă de 20 de ani’, a adăugat profesorul Lecca.

În legătură cu Bucureştiul, unde ‘primăria a făcut eforturi financiare extraordinar de mari’, sistemului de termoficare având ca beneficiari circa 1,3 milioane persoane în 8.600 de blocuri şi aproximativ 600.000 de apartamente i se va aplica aceeaşi soluţie, permisă de lege – gestiunea delegată a acestui serviciu public, respectiv concesionarea.

‘În Bucureşti, pentru prima dată după 22 de ani, există un acord politic între Ministerul Economiei, care este proprietarul a cinci centrale termice, şi RADET-ul, deţinut de către Primăria Capitalei. Până acum, au fost culori politice diferite şi niciodată nu s-a reuşit ca furnizorul şi transportatorul să coopereze. Există în momentul de faţă un memorandum între aceste două instituţii, care ar trebui să fie avizat şi de Guvern şi semnat, se pare, în cursul acestei luni prin care cele cinci centrale termice ale ELCEN vor fi transferate în domeniul public. Ştie ce să facă primăria cu ele? Evident, că nu ! De aceea, Primăria urmează să transforme RADET-ul din regie de importanţă locală în societate comercială, iar sistemul integrat va fi scos la licitaţie. Va fi o licitaţie internaţională, urmărindu-se atragerea unui singur operator care să vină cu experienţă şi investiţii’, a declarat Aureliu Lecca.

În opinia sa, ‘diferenţa pentru Bucureşti, între menţinerea actualului sistem şi aducerea prin licitaţie a unui operator privat cu experienţă, este de 1 miliard de euro până în 2022 – economii la bugetul municipiului’.

În încheiere, profesorul Aureliu Lecca a adăugat că s-a optat pentru transferul la Primărie al celor cinci centrale termice ‘cu acordul FMI şi al Băncii Mondiale, care vroiau să privatizeze ELCEN-ul’ şi a apreciat că ‘programul va trebui să intre în funcţiune la sfârşitul anului viitor, cu noul operator, dar derularea întregului proces depinde de decizie şi voinţă politică’.

Subvenţia anuală pentru termoficare este de 640 milioane lei, cea mai mare parte din bugetul primăriei fiind alocat RADET şi RATB. În momentul de faţă, atât RADET cât şi Electrocentrale Bucureşti (ELCEN) au conturile blocate din cauza energiei livrate şi neîncasată, dar şi a subvenţiilor care n-au venit.

ASOCIAŢIA PROFESIONALĂ A ANGAJAŢILOR DIN PAZĂ

logo finalASOCIAŢIA PROFESIONALĂ A ANGAJAŢILOR DIN PAZĂ selectează persoane, din toate judeţele ţării, active, dinamice, cu un spirit intreprinzător foarte dezvoltat, ambiţioase, cu dorinţă de afirmare , adevăraţi lideri, pentru a se alătura proiectului nostru. Trimiteţi CV la asociatia.apap@yahoo.com (cei care lucrează în domeniul pazei sau doresc să lucreze în pază şi au atestat, au un avantaj la preselecţie ANUNT IMPORTANT inregistreaza-te pe www.apap.ro  pentru a primi mai multe informatii.

ANTEKO SECURITY recruteaza personal in toata tara

SOCIETATEA ANTEKO SECURITY RECRUTEAZA PERSONAL IN APROAPE TOATE JUDETELE ROMANIEI.

1340891182_406130767_1-Fotografii-de--ANTEKO-SECURITY

PERSONALUL ESTE NECESAR DEZVOLTARII SOCIETATII SI CREERII DE LOCURI DE MUNCA POSTURILE LIBERE SUNT CELE DE DIRECTOR VANZARI/DIRECTOR DE ZONA CERINTELE NECESARE SUNT URMATOARELE -incheierea de noi contracte de paza intr un timp foarte rapid -SISTEMUL RELATIONAL JUDETEAN TREBUIE SA FIE EXEPTIONAL -POSIBILITATEA DEZVOLTARII RAPIDE A AGENTIEI DE PAZA JUDETEANA PRIN INCHEIEREA DE NOI ANGAJAMENTE DE PAZA -PREDISPUNERE PROGRAM PRELUNGIT -SERIOZITATE SI CONFIDENTIALITATE -SALARIU MULT PESTE MEDIA TARII.

SERVICII DE PAZA , PROTECTIE ,GARDA DE CORP,TRANSPORT VALORI ,SERVICIU DE AMBULANTA,MONITORIZARE SI INTERVENTIE RAPIDA CONSULTANTA . RO 29936420 J28/541/2012 E-mail;,anteko_mures@yahoo.ro Tel: Director general judetean -0758.250.150-0755.102.640 Tel:Dispecerat monitorizare si video -0755 ANTEKO (0755268356) Facebook/ Anteko Security

Sales Executive la Securitas pe zona de vest

SECURITAS ROMÂNIA, companie multinațională cu tradiție cultivată și susținută de lider mondial pe segmentul de servicii integrate de securitate, este în căutarea unui profesionist orientat către business și profit, motivat de rezultate, orientat pe nevoile clientului, cu experiență dovedită în vânzări de tip B2B către segmentul industrial în aria de VEST a României.

Securitas.Final.20.02.08

Cerințe:

  • Energic și proactiv;
  • Responsabil și determinat;
  • Orientare către business și profit;
  • Orientare către client;
  • Orientare către rezultate;
  • Abilități de prezentare și negociere;
  • Abilități de organizare și planificare;
  • Abilități de colectare, prelucrare, organizare, analiză și sinteză a informației.
  • Experiență 1-3 ani;
  • Experiență în lucrul cu clienții de tip business;
  • Experiență în lucrul cu segmentul industrial;
  • Experiență în lucrul pe aria de VEST a României;
  • Expunere la training-uri;
  • Expunere la activități cu profil tehnic;
  • Expunere la activități pe segment de logistică;
  • Expunere la lucrul cu PC – MS Office, Social Media;
  • Expunere la lucrul cu canale media și informare;
  • Expunere la lucrul cu target-uri și deadline-uri.
  • Studii superioare;
  • Abilități de operare PC – MS Office, Social Media;
  • Cunoașterea unei limbi străine de circulație internațională;
  • Permis auto cat. B – fără antecedente.

Responsabilități:

  •  Monitorizarea si prospectarea continua a pietei de profil pe zona de VEST;
  • Asigurarea activitatii de intocmire a analizelor, prezentarilor si rapoartelor;
  • Promovarea și gestionarea responsabilă, eficientă și proactivă a intereselor de Companie în zona arondată;
  • Prezentarea, promovarea si vanzarea serviciilor in conformitate cu standardele si politicile comerciale de Companie;
  • Monitorizarea statusului de implementare a proiectelor si cultivarea constantaa relatiei cu beneficiarul;
  • Participă la realizarea și implementarea strategiilor pe linie de vânzări.

Beneficii:

  •  Companie multinațională;
  • Mediu de lucru tânăr și dinamic;
  • Cultură de Companie centrată în jurul individului și apreciere față de rezultate.
  • Traininguri interne și externe;
  • Teambuilding-uri;
  • Competiții interne.
  • Telefon;
  • Laptop;
  • Tichete de masă;
  • Bonusuri per target.

Mai multe detalii pe : www.securitas.com.ro